Üniversitemiz bilimsel etkinlikleri kapsamında 11-13 Ekim tarihleri arasında Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi Anabilim dalı Öğretim Üyesi Uzm. Dr. Pınar Tunçbilek Özmanevra ve Dokuz Eylül Üniversitesi KBB&BBC Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. M. Cenk Ecevit’in başkanlığında KBB ve göğüs hastalıkları hekimlerine yönelik alerjik rinit konulu eğitim programı düzenlendi.
Türkiye’deki çeşitli hastanelerden ilginin yüksek olduğu toplantıda katılımcı hekimlerin alerjik rinit hakkındaki bilgileri tazelendi ve güncel yaklaşımlar hakkında eğitim verildi. Yakın Doğu Üniversitesi KBB Bölümünden Prof. Dr. Ferhat Erişir, Yrd. Doç. Dr. Eda Tuna Yalçınozan, Uzm. Dr. Hasan Şafakoğulları ve konuşmacı olarak Uzm. Dr. Remzi Tınazlı’nın katıldığı kursun açılışını Girne Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Rüveyde Bundak yaptı.
Prof. Dr. M. Cenk Ecevit, Prof. Dr. Müge Özcan, Prof. Dr. İlknur Haberal Can, Prof. Dr. Arzu Babayiğit Hocaoğlu, Doç. Dr. Süay Özmen, Uzm. Dr. Pınar Tunçbilek Özmanevra ve Uzm. Dr. Remzi Tınazlı’dan oluşan geniş akademik kadronun konuşmacı olarak yer aldığı kursta tüm sunumlar ilgi ile izlendi. Toplantıda, diğer seminer ve kurslardan farklı olarak, simüle hasta kullanılarak yapılan probleme dayalı eğitim tekniğine de yer verilmesi dikkati çekti.
Yoğun ilgi gören eğitim programı hakkında bir açıklama yapan Uzm. Dr. Pınar Tunçbilek Özmanevra; “Küresel ısınmaya bağlı mevsim ve polen sezonlarının etkilenmesi, hava ve çevre kirliliğinin artması nedeniyle rinit vakaları çoğalmaktadır. Bu kadar yaygın görülen ve mekanizmasında halen bilinmeyenlerin olduğu bir hastalık olan alerjik rinitte, KBB uzmanlık eğitimi sonrasında güncel literatürün takibi günümüz sağlık sistemi ve çalışma koşulları nedeniyle zorlaşmaktadır. Buna bağlı olarak KBB hastalıkları uzmanlarının gelişen ve değişen tıp bilgisine ulaşabilmeleri için kısa süreli eğitimlere gereksinimi olmaktadır. Özellikle yetişkin eğitiminde önemli rolü olan probleme dayalı eğitim modelleri kullanılması bu tarz kursların verimliliğini arttırmaktadır. Katılımcıların kurs hakkındaki geri bildirimlerinde; simüle hasta ile yapılan probleme dayalı eğitim çok faydalı bulunmuş ve beğenilmiştir” dedi.